Dobrá nálada na špatnou situaci

Cesta k dobré náladě

Dobrý pocit a dobrá nálada jsou právem a přáním každého člověka.  Všichni máme někdy pocit, že si s námi naše emoce pohrávají.  Že nás vláčí nahoru a dolů jako na horské dráze, ze které nelze za jízdy vystoupit.  A přesto, nejsme tak zcela bezbranní.

Svými vlastními postoji a přesvědčeními, můžeme změnit výkyvy svých emocí téměř okamžitě.  Tato dovednost,  vyžaduje dlouhodobý trénink, práci sám na sobě a vnitřní sílu. Výsledek, ale stojí za to.

Nicméně !!! 

Existuje nástroj, který používáme každý den ke svému přežití. A možná si ani neuvědomujeme, jak velký vliv na nás má.

 

….. Strava ……

Potraviny, které jíme, mohou ovlivnit naši náladu. To, zda se cítíme dobře, nebo špatně. 

Dobrá nálada v podstatě závisí na tom, kolik tzv. hormonů štěstí – Serotonin, Noradrenalin – je v našem mozku a jak se pohybuje jejich hladina. Některé druhy potravin podporují produkci těchto hormonů.

Látkou číslo jedna je kyselina listová ( vitamín B9 )

Bohatým zdrojem kyseliny listové je špenát. Nejen, že dokáže vyvolat dobrou náladu, ale zároveň zklidňuje nervy, posiluje imunitní systém, podporuje činnost srdce a krvetvorbu.

Další potraviny obsahující kyselinu listovou jsou:  brokolice, růžičková kapusta, rozinky, chřest, zelí, obilné klíčky, ale také pomeranče, třešně, mrkev, fazole, brambory, mandle, červená řepa, slunečnicová semínka.

Z koření má překvapivě velký vliv na vznik pocitu pohody – česnek.

Pro inspiraci, větší hru barev a vůní můžete v kuchyni využít také sedmikrásku a meduňku. Odvděčí se vám nevšedním kulinářským zážitkem a také dobrou náladou.

Velmi důležitou součástí naší stravy je příjem mikroživin – vzhledem k dnešnímu tématu – zejména minerálů jako je hořčík a selen. Minerály snižují kyselost v těle a tím zlepšují celkový duševní stav, pohodu, zbystří smysly, rozjasní mysl, zlepší paměť , koncentraci, zvýší energii.

Ale nejenom skladba jídla je nosičem dobré nálady.

„Nežijeme pro to, abychom jedli, ale jíme pro to, abychom žili.“

A smyslem života není jen přežívání, ale hlavně užívání

 A proto si z jídla udělejte nevšední zážitek. Věnujte jídlu svou pozornost.

  • Ozdobte si stůl – dekorace, svíčky, prostírání, květiny
  • Vytvořte příjemnou atmosféru – osvětlení, hudba v pozadí
  • Servírujte s láskou a péčí – nejen ostatním stolujícím, ale i sobě! Ozdobte talíř čerstvým kořením, oříšky. Pohled na příjemně naservírované jídlo, oblíbený jídelní servis, to všechno ještě umocní požitek z vašeho jídla
  • Vychutnávejte – příjemná společnost, pozornost věnovaná každému soustu. Vnímejte všemi smysly – tvary, barvy, vůně. Jezte po malých soustech, déle žvýkejte a užijte si  vše, co se vám při jídle nabízí.

 

Věnujte si ten čas, a když to zkusíte – už nikdy vám nebude jídlo připadat obyčejné a všední.

A co získáte navíc? Minimálně hodinu denně ( 10-15 minut 5x denně při jídle ), kterou byste možná pro sebe v uspěchaných dnech jinak nenašli.

 

Přeji vám stále dobrou náladu a šťastné dny!

Zdravotní problémy tlačítko